Recenze │ Shiki

17. listopadu 2013 v 14:44 |  RECENZE
Název: Shiki
Japonsky: 屍鬼
Rok vydání: 2010
Počet dílů: 22 + 2 OVA
Žánr: Upíři, thriller, tragédie

Děj se odehrává ve vesnici jménem Sotoba. Vesnice Sotoba je prostě typická vesnice, kde se stále dodržují určité tradice, babky drbou o všem a o všech a na cizince (popř. přistěhovalce z měst) si nějakou tu chvíli zvykají (nebo si taky nezvyknou nikdy). Ve vesnici zničehonic začne umírat velké množství lidí. Ze začátku se to zdá jako obyčejná anémie. Místní doktor si po čase uvědomí, že to není žádná obyčejná anémie a počet obyvatel rapidně klesá.

Další anime, které jsem si rozdívala už v roce 2010 a zhlédla ho celé teprve nedávno. Ukázky, které se objevily předtím, než se anime začalo vysílat, vypadaly víc než slibně. Nakonec to bylo něco naprosto jiného než jsem si představovala. Nemůžu říct, že by mě to zklamalo, líbilo se mi to. Ale pamatuji si, že jsem čekala něco úplně jiného a hrozně se na to těšila.

Hudba: Co se týče hudby, je na tom Shiki dobře (proto jí věnuji největší část tohoto článku). První opening je od skupiny Buck-Tick (stejně tak druhý ending). Díky tomuto jsem si od nich našla něco víc a objevila naprosto skvělé písně jako je Romance, kterou naprosto zbožňuju. K anime se hodí. Pro druhý byla použita píseň Calendula requiem od KanonxKanon (duo Kanon Wakeshima a basista An Cafe). Zpěvačku můžete znát například z Vampire knight, kde byly její písně Still doll a Suna no oshiro použity jako endingy k obou řadám.
Endingy už byly slabší. První jsem si poslechla celý až teď, při psaní tohoto článku a je to ještě horší než jsem si původně myslela. Řeknu to upřímně - myslím si, že to zní hrozně, moje uši fakt trpěly. Byl tam jeden světlý moment ale po chvíli se to zase vrací do starých hrozných kolejí. Druhý ed byl zase od Buck-Tick a zase úžasný. Rozhodně se k anime hodil mnohem víc než ten první, stejně tak byl lepší i po vizuální stránce.
Hudba v anime je úžasná, někde jsem Pendulum objevila v seznamu nejpodivnějších ost a musím s tím souhlasit. Nejvíc se mi líbily skladby - Day and night, Eau de Vie, Mosaic a i to Pendulum. Stáhla jsem si celé CD, abych si to mohla v klidu poslechnout. Málokdy můžu říct, že se mi většina skladeb líbila... tady to ale říct můžu. Navozují tu správnou atmosféru.

Kresba je opravdu originální. Chvíli mi trvalo než jsem si na ni zvykla, po prvním díle už jsem to tak nevnímala. Ale ty účesy! Ty byly šílené a zároveň to jediné, co mi trochu vadilo.

Nedá se říct, že by Shiki mělo jednu hlavní postavu, i když vám to tak ze začátku může připadat. Podle různých ukázek jsem si původně myslela, že bude hlavní postavou Natsuno. Žádnou postavu jsem si neoblíbila. Což je u mě docela zvláštní, většinou je tam nějaká, která mě zaujme ale v tomto anime jsem si nikoho až tak neoblíbila (nebyl tam nikdo, u koho jsem doufala, že přežije, bylo mi to víceméně jedno). Už od začátku se mi nelíbil ten vlkodlak, který sloužil rodině upírů. Ani si nepamatuju jeho jméno a to to není tak dávno, co jsem to dodívala. Nelíbil se mi ani jeho hlas, prostě celkově nesympatická postava.

Toto anime můžu rozhodně doporučit... je skvělé na večer, když nemáte co dělat. Má tu správnou atmosféru :)

Hodnocení: 9/10

P.S. Na screenech je pouze Megumi, protože jsem ostatní omylem vymazala... není to tak, že bych ji nějak upřednostňovala.