Recenze │ Upíří polibky: Pokrevní příbuzní

20. září 2013 v 16:27 |  RECENZE
Název mangy: Upíří polibky: Pokrevní příbuzní
Autor: Ellen Schreiber
Kresba: Rem, Kwon
Počet knih: 3
Stav: Kompletní

Černá rtěnka, černé vlasy, černé oblečení a upíří přítel jménem Alexander Sterling - to je Raven. Mladá nepochopená gotička žijící v zapadákově jménem Dullsville a randící v noci na hřbitově s její upíří láskou. Její život momentálně nemůže být lepší, tím, že si našla přítele upíra se jí splnil dětský sen. Jejich poklidný zamilovaný život ale končí, když na hřbitově najdou čtyři vykopané hroby...

Tyto už prachem zanesené mangy nedočkavě na poličce čekaly, až zase dostanu chuť si je někdy přečíst...
Upíří polibky je název mangy, ale ne ledajaké - západní! Autorkou je Ellen Schreiber a dokazuje, že západní manga také může prorazit. Jediný důvod, proč jsem si ji koupila bylo, že se mi líbil obal a bylo na něm napsáno UPÍŘÍ polibky. Jako na většinu dívek na mě slovo upír působí jako magnet. Zbožňuju upíry, jakmile někde na internetu vidím slovo upír... je 99,9% šance, že na to kliknu. Tudíž bylo jasné, že knížka nemohla zůstat bez povšimnutí, byla pro mě must read. A protože to byla moje první manga, tak je jasné, že při hodnocení přimhouřím obě oči.
Upíří polibky je spíš věc pro náctileté holky, prostě romantika ve stylu teenagerů. Ono je to celé takové lehce naivní, brané s nadhledem a humorem. Takto musíte tu mangu brát i vy, jinak vás nejspíš bavit nebude. První dvě knihy jsou skvělé, nápad se mi líbí a je to pěkně zpracované. Objevují se tu věci typické pro upíry jako je rakev, velké staré sídlo, česnek a podobně. Někdo by to mohl nazvat jedním velkým klišé, ale tyto věci prostě k upírům patří a nikdo už jim je neodpáře (já osobně to zbožňuju). Velice mě nadchla hlavní postava. Po přečtení anotace jsem si hlavní hrdinku představila jako neschopnou pipku, která ve všem spoléhá na svého (v tomto případě upířího) prince na bílém koni. Raven taková naštěstí není. Nesedí jak buchta a nečeká, že za ni někdo něco vymyslí a udělá. Dokáže jednat sama za sebe.
Rozhodující věc, která určí, jestli si přečtu o čem manga vůbec je, je její kresba. Jsem hodně vybíravá, starší mangy vůbec nečtu, stejně tak nesleduju staré anime. U této mangy to nehrozilo, kresba je krásná, čistá - jasné linie jedním tahem. I pozadí, které bývá občas nakreslené halabala, je opravdu propracované do detailu, stejně tak i oblečení. V této manze se hodně dbá na detaily. Musím pochválit obaly, ty jsou opravdu povedené. Většinou mě obaly od mang moc neberou, ale tady to byla láska na první pohled (hlavně co se týče prvního dílu). Za to všechno vděčíme kreslířce, která si říká Rem. Vyhrála TOKYOPOP Rising Stars of Manga Competition a je také výherkyně první Kodansha International Manga award, tak je dost možné, že o ní ještě uslyšíme.
Proč jsem napsala, že jsou pouze první dvě knihy skvělé, když jsou celkem tři? Třetí kniha je podstatně horší než předchozí. Je tu jedna obrovská chyba. Změnit kreslířku byl špatný nápad (nevím, proč to udělali... možná nějaké problémy), jde to poznat. Poslední díl kreslil někdo, kdo si říká Kwon. I když se ten někdo snažil co nejvěrněji napodobit Rem (a u Raven se mu to dařilo), šlo to dost poznat. Nejvíc to odnesl Alexandr, bohužel. Také příběh tu ztrácí. Byla jsem hodně zvědavá, jak to skončí. Ano, čekala jsem happy end... ale konec naprosto pohřbil jednu dobrou postavu. Ve dvojce se dozvíme, že do města společně se svou tlupou přišel Claude, Alexandrův bratranec - záporák. Ten se mi v manze líbil dokonce víc než Alexander. Manga je sice naivní, ale ten konec naprosto pohřbil to, proč se mi Claude tak líbil. Nechci vyzradit konec, řeknu jen to, že se mi nelíbil a čekala jsem něco lepšího.
Víc než manga mě ale zaujaly úryvky z románů, kterých je hned několik. Na konci každé mangy bylo přibližně deset stránek s úryvkem z románů. Jsem rozhodnutá si je co nejdřív objednat, po přečtení o nich určitě napíšu. Celkem je románů už asi devět, přeložené do češtiny jsou v současnosti tři.
Když pominu ten konec a fakt, že poslední knihu kreslil někdo jiný, je to manga opravdu dobrá. Doporučila bych ji hlavně teenagerům.

Hodnocení: 7/10
Za první dvě knížky samostatně bych dala 8/10 :)