22. září 2013 v 16:47 |  RECENZE
Název: Togainu no chi
Japonsky: 咎狗の血
Rok vydání: 2010
Počet dílů: 12
Žánr: Postapokalyptické, bishounen, akce (a prej shounen-ai, všichni samozřejmě čekali yaoi)

Děj se odehrává po katastrofě známé jako 3. světová. Tokio už neexitsuje, místo toho je tato oblast bez jakéhokoliv veřejného pořádku plná ruin nazývána Toshima.
Naší hlavní postavou je stejně jako v předloze Akira, který se účastní pouliční hry Bl@ster (dalo by se říct pouliční bitky, nic víc). Jednoho dne u jeho dveří zazvoní (zaklepe) policie a obviní ho z vraždy, protože je nejvhodnější podezřelí. A i když to Akira neudělal jeho šance, že se ještě někdy podívá z vězení ven jsou takřka nulové. Proto když ho navštíví neznámá žena Emma (mimochodem je to jediná žena, která se v tomto anime objeví), a nabídne mu, že ho dostane ven když pro ni něco udělá, Akira neváhá a přijímá, i když to znamená riskovat vlastní život. Pošlou ho do toho nehostinného místa, Toshimy, aby bojoval ve hře na život a na smrt jménem Igura a porazil toho nejsilnějšího jménem II Re a tím pomohl zničit tamější drogovou skupinu...

Jakmile yaoistky zaslechnou název Togainu no chi, tak nejspíš budou vědět. Pár ShikixAkira už je v této komunitě určitě hodně známý. TNG existuje jako manga, BL hra a taky k němu existují desítky doujinshi. Už i já jsem zhlédla toto yaoistkami velmi očekávané anime. Ale popravdě, ani to označení shounen-ai se k tomu moc nehodí, a věřím, že většina yaoistek byla zklamaná (nebo spíš nasraná na tvůrce, že tam vynechali jednu podstatnou věc, co se týče žánru).
Ohlášení tohoto kousku bylo pro fanynky ženského pohlaví určitě velké překvapení. Ale nakonec se z toho vyklubalo velké zklamání. Upřímně, nechtěla jsem to sledovat kvůli tomu, že všichni původně mysleli, že to bude yaoi. Chtěla jsem to sledovat kvůli Shikimu (naprosto úžasný s naprosto úžasným hlasem). A právě ten hlavní důvod, proč jsem se na to dívala nakonec ani nedostal moc prostoru a nebyl ani tak úžasný. Ten úžasný hlas mu ale naštěstí zůstal, protože postavy v anime dabovali stejní dabéři jako ve hře. Tu hru jsem nehrála ani ji moc neznám a mangu jsem taky nečetla, ale poté, co bylo anime ohlášeno jsem si o tom něco víc zjistila, a usoudila jsem, že má Shiki naprosto úžasný hlas.

Ukázka z openingu (nalevo Shiki napravo Akira)

Problémem bylo celkové zpracování. To, že tam nebylo yaoi mi bylo celkem jedno. A kdyby tam bylo, nečekala bych žádné vyznání lásky ale znásilnění (vždycky mě dostávaly ty nářky, proč tam nebyla pusa a vyznání lásky :D). Ale mám pocit, že tvůrci opravdu sázeli jen na ty postavy, a na fakt, že je TNC docela známé plné pěkných ksichtíků.
Kresba: Jsem vymazlená novějšími anime s krásnou kresbou a i když to nebylo nejhorší, mně to prostě nesedlo. Zase tady musím pochválit pozadí, které se mi opravdu líbilo. Někomu může vadit, že je to moc tmavé a jsou tam celkově nevýrazné barvy (i já souhlasím, že to občas bylo tmavé až moc) ale to tomu dodává tu atmosféru. Jedna věc, která hodně bila do očí byla ta výrazná červená, se kterou rozhodně nešetřili. Zklamaná jsem trochu byla z kresby postav. Sice vypadaly tak, jak vypadat měly ale jak už jsem říkala... jsem zhýčkaná novější kvalitní kresbou. Byly tam i světlé chvilky, kdy vypadaly opravdu dobře ale většinu anime to bylo průměr a místy i podprůměr (ty vlasy, které šly přes oči mě docela rozčilovaly). Někde jsem četla, že nebyly dobré finance, takže to je nejspíš důsledek toho.
Opening byl opravdu dobrý, ten jsem si i stáhla. Skladba ROSE HIP-BULLET od skupiny Granrodeo. To, co mě hodně překvapilo byly endingy. Pro každý díl byla použita jiná skladba. Nejvíc se mi líbila písnička Still od Kanako Itou. Ani hudba v anime nebyla špatná. Hodně se mi líbilo ost Tears of rose, které jsem si taky stáhla.
Některé postavy byly zklámání č. 2. První vezmu ty, které jsem fakt nemusela. Keisuke, toho jsem neměla ráda od první chvíle, kdy se objevil na scéně (což bylo hned v prvních minutách prvního dílu, takže jsem ho opravdu neměla ráda už od začátku). Byl jako Akirův ocas a akorát tam překážel, pořád jenom Akira, Akira, Akira, Akira! Myslím, že se u mě dostal do žebříčku nejhorších postav celkově, nejen z TNC. Dál jsem docela ráda, že se tam moc neobjevoval ani ten pes, ze kterého se mi taky dělalo špatně. Už i těch pár chvil, kdy se tam objevil, bylo zbytečně moc. Naopak Akiru a Shikiho jsme si oblíbila. Akiru trochu víc, protože byl přesně takový, jakého jsem ho čekala.

No, doporučit můžu jen to, abyste s tím nemarnili čas, zvlášť pokud od toho čekáte hodně.

Hodnocení: 4/10
Opening - Granrodeo (Rose hip-bullet)