Recenze │ Hakuouki: Shinsengumi Kitan & Hakuouki: Hekketsu-roku

28. září 2013 v 21:42 |  RECENZE
Název: Hakuouki: Shinsengumi Kitan
Japonsky: 薄桜鬼 新選組奇譚
Rok vydání: 2010
Počet dílů: 12
Žánr: Reverse harém, bishounen, historie, boj

Když Yukimura Chizuru ztratila kontakt s otcem, rozhodla se za ním vydat a najít ho. Po cestě se zřejmě připletla do potyčky a poté ji naháněli dva muži. Pomůže jí jednotka Shinsengumi, která ji vezme s sebou na centrálu, a tam se rozhodne, co s ní udělají. Když se dozvědí, že je dcera lékaře, kterého shodou náhod také hledají, rozhodnou se Chizuru nezabít a "ujmou" se jí.

Anime má svou předlohu ve hře (také v manze ale někde jsem četla, že pouze začátek a konec), už to mi řeklo, že od toho opravdu nemůžu moc očekávat. A je to tak lepší, protože nějaké světoborné to rozhodně není. Je to určeno hlavně jedincům ženského pohlaví, protože je to reverse harémovka (zjednodušeně - plno pěkných chlapců :D), což mi jakožto holce rozhodně nevadí. Ale právě v těchto typech anime bývají hlavní hrdinky neschopné blbky, které se do všeho pletou, i když na to očividně nemají a ostatní je pak musí zachraňovat. A Chizuru není výjimka. Po pár dílech už jsem se vůbec nevzrušovala když Chizuru někdo napadl. Protože jsem moc dobře věděla, že právě ve chvíli, kdy to bude nejvíc potřebovat se na scéně objeví pěkný dobře stavěný chlap a zachrání ji. Takže ne, Chizuru jsem opravdu ráda neměla. Zvlášť ne v posledním díle, kdy nedělala nic jiného, než že vyjmenovávala všechny okolo (radši nechci vědět, kolikrát během pěti minut řekla Inoue-san). Ostatní postavy nebyly špatné. Hijikata měl skvělý hlas (sice jsem se dívala, kdo ho daboval ale v seiyuu se moc neorientuju, takže už si jeho jméno nepamatuju), proto jsem si ho zapamatovala mnohem rychleji než ostatní. Naopak hlas Sannana mě trochu vytáčel. Popravdě jsem se v těch hlavních postavách moc nevyznala. Chvíli mi trvalo, než jsem poznala, kdo je kdo. Úplně jistá jsem si byla asi až v druhé sérii. Co se týče hudby, tak mě potěšili. Opening byl pěkný, a myslím, že se k anime hodil. Výjimečně se mi líbil i ending. Kresba byla taky pěkná, ale tu jsem si až tak moc neužila, protože jsem se dívala na videa s nižší kvalitou obrazu než jsem zvyklá. Celkově je to anime nic moc a jako u většiny takových anime to celkem dobré hodnocení na akihabaře bylo od dívek, které naprosto "žraly ty bišíky".... kvalitě anime to ale bohužel neodpovídá. Přiznám se, že i já jsem to u konce sledovala hlavně kvůli těm postavám. Pokud máte rádi reverse harémovky, tak by se vám to mohlo líbit.

Hodnocení: 5/10

Název: Hakuouki: Hekketsu roku
Japonsky: 薄桜鬼 碧血録 新選組奇譚
Rok vydání: 2010
Počet dílů: 10
Manga: Ne
Žánr: Reverse harém, bishounen, historie, boj (a taky trochu té romantiky)

PLNÉ SPOILERŮ! (PROZRAZENÍ, KDO VŠECHNO NAKONEC ZEMŘE!)

Pokračování první řady. V této řadě mi Chizuru už na nervy tak moc nelezla. Nebylo tam tolik scén, kdy ji ostatní zachraňovali a konečně taky ukazála, že se k něčemu umí rozhoupat. Tyto videa už jsem měla s vyšší kvalitou, takže jsem si taky konečně mohla vychutnat pěknou grafiku, která sice nijak výrazně nevybočovala z průměru, ale byla příjemná. Co někteří nejspíš možná uvítali bylo to, že se tu objevila i nějaká ta romantika (ano Hijikata a Chizuru). Hijikata, ten jeho hlas byla jedna z nejlepších věcí na tomto anime, zvlášť v té scéně, kdy jí řekl, že ji miluje (kvůli tomu, jak to řekl, jsem si ji přehrála nejmíň desetkrát). Kazil mi to fakt, že to říkal té huse Chizuru (představa, že by měl žít s tou husou se mi příčila, proto jsem i docela ráda, že nakonec zemřel). Nakonec jsem si ty postavy opravdu oblíbila, bylo mi jich u konce trochu líto (hlavně Hijikaty), dokonce i Kazamy. Ale nemůžu být kvůli tomu naštvaná, protože se tvůrci drželi historických událostí. Tyto postavy opravdu v minulosti žili. A stejně tak tvůrci dodrželi i to, že v těch bojích skutečně zemřeli. I když poté, co jsem četla jednu diskuzi jsem byla trochu na vážkách, jestli opravdu zemřel i Hijikata a Saitou. Podle toho, co jsem četla se skutečný Saitou dožil docela vysokého věku a v anime přesně nebylo ukázáno že by zemřel, tak jsem došla k názoru, že nejspíš přežil. A Hijikata ve skutečnosti sice zemřel, když ho střelili ale v anime to také nebylo přesně ukázáno (jak někteří tvrdí), osobně jsem došla k názoru, že zemřel. Ale i tak si někdo, kdo se s tím koncem nechtěl smířit, klidně mohl domyslet, že to přežil. Celkově byla druhá série lepší. Hudbou mě moc nepotěšili, bylo to docela zklamání, protože u první série byl výběr písniček skvělý. Opening ani ending se mi moc nelíbil. Ale hudba v anime byla pěkná. Naprosto jsem si zamilovala jeden soundtrack jménem Kaze to Narite, který hrál úplně na konci.

Hodnocení: 6/10

Těmito dvěma řadami to ale nekončí, celkem existuje: Hakuouki: Shinsengumi kitan (1. řada), Hakuouki: Hekketsu-roku (2. řada), Hakuouki: Reimei-roku ( 3. řada, prequel dvou předešlých řad), Hakuouki Sekkeroku (OVA - celkem 6 dílů) a tento rok by měl vyjít i film, který bude rozdělený na dvě části. Nevím, jestli se budu dívat na něco dalšího - možná to Reimei-roku, protože představa, že tam nebude Chizuru se mi opravdu zamlouvá. Původně jsem se bála, že na toto anime bude recenze hodně krátká, tak jsem spojila obě série dohromady a nakonec jsem se trochu rozepsala. Rozdělovat to na dva samostatné články ale nechci, proto to nechám tak, i když je to trochu delší.