Recenze │ Ao no Exorcist

30. září 2013 v 20:16 |  RECENZE
Název: Ao no Exorcist
Japonsky: 青の祓魔師
Rok vydání: 2011
Počet dílů: 25 + OVA +Film (2012)
Žánr: Démoni, boje, dobrodružné, akční

Existují dva světy. Tím prvním je Gehenna, svět démonů (dalo by se říct podsvětí), a tím druhým je Assiah, svět lidí. Správně by měly být tyto dva světy oddělené tak, že by nemělo být možné, aby se mezi nimi "cestovalo"... ale i to se stává. Proto existují exorcisté (vymítači), jejichž jediným úkolem je démony ničit a chránit tak lidstvo. Naší hlavní postavou je 15letý Rin, který o existenci démonů nemá nejmenší potuchy. Jednoho dne si ale pro něj přijde démon z Gehenny, a v Rinovi se probudí jeho démonické síly. Zjistí, že je potomek Satana a ten si pro něj přišel. Jeho opatrovatel, který ho vychovával v klášteře se obětuje, aby ho Satan nedostal. Po jeho smrti se chce Rin stát exorcistou, aby Satana zabil.

Teď jsem to zhlédla podruhé. Poprvé jsem se na to ani nedodívala a odsoudila to. Hlavou se mi honilo něco jako "Proč to všechny tak bere? Vždyť to není nic moc...". Pamatuji si, že jsem původně neměla v plánu se na to dívat. Když jsem ale uviděla, že tomu všichni dávali vysoké hodnocení, řekla jsem si, že teda jo. Budu tady psát, co si o tom myslím po druhém zhlédnutí a vezmu to hodně stručně. Kresba je příjemná, ale moc se mi nelíbily boje, tam to trošku odflákli. Hudba mi přišla během anime dobrá (I když jsem ji upřímně moc nevnímala). Potom jsem projela ostčka, a zjistila jsem, že to zase tak dobré není. U těch ostček jsem opravdu měla pocit, že jsem je v anime nikdy neslyšela a pár mi jich přišlo podobných. Nejlepší hudba byla v anime během bojů a taky si vzpomínám na ten moment asi ve 14. díle, jak Rin vzpomínal na jeho otce. První opening Core pride je opravdu pěkný, ostatní op a ed mě moc nezaujaly.
Byla jsem trochu překvapená, že z toho nakonec byla pouze jedna řada. Příběh mohli rozvést klidně na dvě. Otevřený konec jsem víceméně očekávala, uzavřený by byl divný (už jen proto, že Rinovým cílem je zničení Satana = svět bez Satana? Ale no tak.). Ze začátku vypadá Ao no Exorcist opravdu lákavě a zajímavě, ale postupně se to propadá níž. Chvilku jsem měla pocit, že to bude úžasné anime. Potom tam byly výkyvy, chvilkami mi to přišlo skvělé a chvilkami jsem si říkala, že to asi znova nedokončím. Stejně tak konec byl celkem předvídatelný... i když jsem mangu nečetla, tak jsem se trefila. Celkově toto anime nepřináší nic nového. Hrdina - rváč, později zjistí, že má nějaké síly a poté chce posmtít něčí smrt a zachraňovat své nově nabyté přátelé. I přesto je ale Ao no Exorcist dobré anime, na které je příjemné se podívat :)

Hudba
Openingy:
1. UVERworld - Core pride
2. ROOKiEZ is PUNK'D - In my world
Endingy:
1. 2PM - Take Off
2. Kuroki Meisa - Wired life

Hodnocení: 8/10

Název: Ao no Exorcist Gekijouban
Japonsky: 青の祓魔師[エクソシスト] -劇場版-
Rok vydání: 2012
Typ: Film

Když už o tom píšu, tak se zmíním i o nedávno zhlédnutém filmu. Při misi, kterou plní Yukio, Rin a Shiemi se to jaksi zvrtne a trojice je potrestána za rozsáhlé způsobené škody. Rin a Shiemi dostanou za trest domácí vězení. Současně Rin při misi zachrání malého démona, kterého potom chtějí zabít. Rin je přesvědčí aby to nedělali a nakonec souhlasí s návrhem, že se o něj postará dokud neskončí probíhající slavnost, aby ho pak mohli zapečetit.

Film byl opravdu pěkný. Nejvíc se mi líbil začátek, tam jsem si říkala, že tento film bude úžasný. Úžasný sice nebyl, ale dobrý ano. Opravdu jsem si přála, aby se tam neobjevili i Rinovi spolužáci. V anime mi ty postavy nevadily, ale ve filmu jsem je moc vidět nechtěla, víc jsem chtěla vidět Yukia a Rina. Rin sice měl nejvíc prostoru ale Yukio se tam (kromě začátku) jenom občas mihnul. Původně jsem si představovala, že se vydají na nějakou nebezpečnou misi, něco jako filmy Naruta. Ale celý film se odehrávala na jednom místě (městě). Film mě trochu zklamal, ale určitě stojí za zhlédnutí.